Additional Post Header AH

10 tipp amitől a leszokás könnyebb 1. rész

Depositphotos 1208386 Original Kicsi

10 tipp amitől a leszokás könnyebb 1. rész

1

10 tipp, amivel sokkal könnyebb a leszokás – 1.rész: 1-5

leszokásleszokásleszokásleszokásleszokásleszokás

Szinte minden leszokni vágyó elsődleges félelme, hogy mi lesz leszokás után? A leszokás után is van élet!

A 10 tipp, hogy ne legyél frusztrált és stresszes a leszokás során: 

 1. Ne akarj leszokni, inkább válj nemdohányzóvá!
 2. Kerüld a kiváltó ingereket!
 3. Ne tarts magadnál, vagy otthon és a munkahelyeden cigit!
 4. Értesítsd a környezeted – főleg a közvetlen környezeted, -hogy leszoktál!
 5. Most ne bulizz!…és ne részegedj le!
 6. Nyugodt időszakot válassz a leszokás időpontjaként!
 7. Igyál sok vizet!
 8. Csücsöríts! Valami mindig legyen a szádban!
 9. Termelj boldogság hormont! Sportolj!
10.Tűzz ki célokat! Mit veszel a cigi-pénzből? Mit csinálsz a cigizés helyett?

1. NE AKARJ LESZOKNI!

Hát ez érdekesen hangzik! Ne gondolj rózsaszín elefántra! Most akkor mire gondolsz? Hát persze, hogy az abszurd rózsaszín elefántra!
Ne gondolj a cigire! Most mire gondolsz? Hát persze, hogy a cigire!
…és most én mire gondolok? Arra, hogyha  éppen leszokóban vagy, akkor nem jó hogy ezeket a mondatokat olvasod. Akkor Te a cigire gondolsz!!! Így nagyon nehéz lesz!!
Talán gondolj mégis a rózsaszín elefántra!

A leszokás után viselkedj nemdohányzóként! Játszd el, mintha soha nem dohányoztál volna. Már a leszokás előtti időszakban tervezd meg, hogy mit is fogsz csinálni a cigi szünetekben a cigizés helyett. Hidd el rengeteg szuper dolog van amit csinálhatsz  helyettesítőként!

Mit fogsz a kezedbe fogni? Hol leszel, kivel leszel? Ezt nagyon fontos megtervezni, mert különben nem jut eszedbe jobb ötlet, mint r á g y ú j t a n i. A tudatodból ki kell törölnöd minden sóvárgást, ami visszahúz a nikotinhoz.

Klasszikusok:
“Én szeretek dohányozni!”
„A cigaretta megnyugtat!”
„A cigaretta stresszoldó!”
„A cigaretta elveszi az étvágyam és nem leszek éhes!”
„A cigaretta felpörget!”
„Ha dohányzom, jobban tudok gondolkodni!
„Unalmamban gyújtok rá!
„Le kell foglaljam a kezemet!”
„Nekem kikapcsolódás a cigaretta!”
Estig sorolhatnám ezeket a sóvárgó-felmentő mondatokat.

Vannak nagyon extrém, mondhatni ötletes, komikus felmentések dohányzási szokásainkkal kapcsolatban:
„Addig sem kell az anyósommal lennem, amíg szívom!”
„A nikotin tágítja a tüdőmet!”
„Felállhatok az íróasztal mellől!”
„Nem köhögök ha rágyújtok!”
„Amint rágyújtok rögtön jön a busz!”
„Úgy érzem, nagyobbak a melleim ha dohányzok!”
„Magabiztosabbnak és kívánatosabbnak érzem magam, ha a számba teszem!”
„Vagánynak érzem magam, ettől érzem magam férfinek!”

2. KERÜLD A KIVÁLTÓ INGEREKET!

Mottó: Változtass! A változás mindig pozitív! Mindenki vágyik a változásra!

  • Nemdohányzóként rendkívül zavaró a nikotin szaga. Mivel napról-napra visszatér és javul a szaglás, ezért valószínűleg több változtatásra lesz szükséged. Az elszántabbak még a függönyöket is kimossák, mert a textilbe nagyon beivódik a dohányzással járó szag. A még elszántabbak még ki is festenek. Azért nem szabad túlzásokba esni.
  • A lakóhely átrendezése, apróbb változtatások  előnyösek a leszokás szempontjából.
  • Jó ötlet a textilek jellegének megváltoztatása – párnák, takarók, huzatok esetleg szőnyeg-lecserélése.
  • A teraszon vagy udvaron dohányzók a kinti környezetet változtassák át némiképp. Elég a virágokat másképp csoportosítani vagy bármi ötletes megoldással élni. Ezernyi olcsó ötlet található az interneten.Válogass kedvedre!

Ezek a ténykedések jó elfoglaltságoknak bizonyulnak  és sokat segítenek. El is terelik a gondolatokat.

3. NE TARTS CIGIT SEHOL!

….de sehol, se otthon, sem a kocsiban, sem a munkahelyen, se a táskádban.

A kiváltó ingereket tüntessük el a környezetünkből. Már a leszokás előtt  tedd meg! A különböző dohányzásra emlékeztető tárgyak eszünkbe juttatják a cigizést. Ilyen a hamutartó, a gyufa az öngyújtó és persze a cigis doboz is. Nem érdemes dugdosni, mert csak felizgatjuk magunkat és addig nem nyugszunk meg, amíg el nem szívjuk az elrejtett cigit.

Ne szállj fel az érzelmi hullámvasútra! Hidd  el megbánod, mert elvesztheted a magadba vetett bizalmat. Tekints a cigire függőséget okozó méregként, ami elveszi a szabadságod.

Gondolj arra, hogy kinek a bankszámláját támogatod!

4. ÉRTESÍTSD A KÖRNYEZETED, HOGY LESZOKTÁL!

Mi van ha titokban tartod a leszokásod? Sajnos az azt jelenti, hogy nem bízol a leszokásodban.

Bízz magadban! Hirdesd büszkén, hogy leszoktál, mert hidd el, hogy mindenki segíteni fog ebben a harcban. Gyűjtsd be a dicséreteket és az elismerő pillantásokat!

Jó illatú leszel és szabad! Lesz pénzed és rengeteg szabadidőd!

5. MOST MÉG NE BULIZZ! FŐLEG NE RÉSZEGEDJ LE!

leszokás

Még ne részegedj le!

A visszaszokások 70 %-át az alkohol okozza! Ez azt jelenti, hogy  részegen nagy valószínűséggel rágyújtasz.

Ez főleg a leszokás utáni napokra vonatkozik, amikor még nem stabilizálódott a nemdohányzó állapotod. Ne hidd, hogy a nemdohányzó állapot az absztinenséggel érhető el. Nagyon kellemesen lehet iszogatni nem dohányzóként! Adj magadnak időt és ne légy türelmetlen magadhoz!

Fontos szabály, hogy ne egy nagy buli előtt próbáld letenni a cigit!

Folytatás a következő részben.

Leave a Reply

Paste your AdWords Remarketing code here

A honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Bezárás