Additional Post Header AH

D vitamin, a legolcsóbb nagyágyú

Summer 635247 640 Custom

D vitamin, a legolcsóbb nagyágyú

0

A LEGOLCSÓBB NAGYÁGYÚ!

Ugye tudod, hogy melyik vitamin az, ami nagyon olcsó, de egyszerűen kihagyhatatlan, ha az immunrendszer edzésére gondolunk.

No, ő a:

D VITAMIN

  • Mi is az a D vitamin?
  • Hogyan támogatja a szervezetünk működését?
  • Miért beszélünk róla ennyit?
  • Milyet szedjek és honnan vegyem?
  • Honnan tudom, hogy elegendőt fogyasztottam?
  • Milyen adagolásban fogyasszam?
  • Kiknek nem szabad szedni?
  • Mi erősíti fel a hatását?

Ha ezekre a kérdésekre adott válasz érdekel téged, akkor kérlek olvass tovább.
Ígérem, rövid leszek csak a lényeget mondom el, egyszerűen és lényegre törően.

d vitamin

Mi is az a D vitamin?

A – legújabb kutatások szerint – inkább hormon, mint vitamin. A szervezet valamennyi pontján, szervrendszerére hat, leginkább az immunrendszerre.
A D3 formája könnyebben alakul át a D vitamin aktív formájává, mint a D2 vitamin.

A szervezet akkor tudja igazán hasznosítani, ha napozunk. A napfény aktivizálja a D3 vitamint.

Hogyan támogatja a szervezetünk működését?

Ez a vitamin támogatja az antibiotikum jellegű vegyületek termelését, amik elpusztítják a fertőző mikrobákat.

Egyensúlyt teremt az immunrendszer fertőzésre adott válaszában, így korlátozva a gyulladásos folyamatok beindulását, az un. citokin vihart. Megakadályozza, hogy az immunrendszer önmaga ellen forduljon. Nagyon jó hír ez azoknak, akik az autoimmun betegségek kialakulásától félnek.

A több mint egy évtizedes kutatások kimutatták, hogy a magasabb D vitamin szintű emberek kisebb valószínűségével fertőződnek meg.

A D vitamin szint a korunk előrehaladtával csökken. Valószínűleg ezzel függhet össze az izomműködés romlása.

A friss kutatási adat, hogy a vírusfertőzéssel kórházba került embereknek több, mint 82%-a D vitaminhiányban szenvedett.
A népesség egészében ez az arány „csak” 47%. (ez sem túl sok)

Összességében megállapítható, hogy a D vitamin egy brutál jó gyulladáscsökkentő és még antiaging hatása is van.

Miért beszélünk róla ennyit?

Az orvoslás fő sodrásában is elfogadják, hogy segíti a fertőzések megelőzését és leküzdését, de az adagolásáról heves vita folyik. Igazán még nem építették be az immunológiai hagyományos orvoslás protokolljába.

Jelenleg 73 db komoly klinikai teszt zajlik a világon, amelyben különböző adagolással D vitamint használnak a Covid fertőzés megelőzésére ill. kezelésére.

Reményeink szerint hamarosan alapfelszerelés lesz minden légúti és egyéb fertőzés legyőzésének protokolljában is.

Milyet szedjek és honnan vegyem?

A D vitamin ingyenes!

Zsírban oldódó vitamin, így célszerű akkor fogyasztani, amikor állati zsírt is eszünk. Ezzel is segítjük a felszívódását.

A vitamin szint megállapítása labor vizsgálattal történhet. A vérből mért D vitamin szint tájékoztatás nyújt a szervezet vitamin szintjéről.

A D vitamin a vérből a májba kerül, ahol 25 hydroxi –D-vitaminná (250HD) alakul át. Ezt mérik a D vitamin szint megállapítása során. Vagy nanogramban (ng)/ml vagy nanomólban (nmol/l) kapjuk meg az eredményt.

A biorezonanciás vizsgálat is tájékoztatást tud adni erről, de ez nem hivatalos eredmény.

Egyáltalán nem drága étrend kiegészítő.
Mi innen szerezzük be: vitaminvilag.hu

GAL D3 vitamin

Ide egy kedvezménykódot is tudok adni neked, ami 10 % kedvezményt jelent ha ebben a webáruházban vásárolsz.
A kód: ftieszter

Honnan tudom, hogy elegendőt fogyasztottam?

Az előzőleg említett vérvizsgálat eredményéből tájékozódhatsz a pontos szintről.
A közegészségügyi hivatal azonban nem osztja még a D vitaminról – tudományos kutatások alapján alkotott – jó véleményt a fertőzések legyőzésével kapcsolatban. Sok víznek le kell folyni a Dunán, míg a megfelelő mennyiséget ajánlják.

De mi is az a megfelelő mennyiség?
A megfelelő vitaminszint eléréséhez szükséges adag egyénenként és évszakonként, sőt éghajlatonként is változik.
Nagyban függ attól is, hogy mennyit ér minket a természetes napsugárzás.
Elmondható, hogy napi 30 perc elegendő ahhoz, hogy aktiválódjon a D vitamin. Ez a délidős, teljes testes napozásra vonatkozna.

A D3 vitamin akkor aktiválódik igazán, ha a napfény ultraibolya sugarai a bőrünket érik.

d vitamin

Milyen adagolásban fogyasszam?

Adagolása a közegészségügy szerint napi 400-800 NE. Ez szó szerint fájdalmasan kevés.

A kutatásával foglakozó orvosok – köztük Dr Roger Seheult – úgy vélekednek, hogy az emberek többsége szedhet akár 50.000 NE-es adagot, főleg amikor elkezdik a fogyasztását vagy elkapnak valamilyen erős fertőzést. Ezt 1 hétig lökésterápiaként ajánlja. Ezután át lehet állni a 4000-5000 NE napi adagra, ha nem töltünk sok időt a napon.

A Mayo Klinika a 10 éves D vitamin kutatására hivatkozik, amit 20.000 fő bevonásával végeztek, és hasonló számokat ajánl.
Dr. Russel Blaylock idegsebész és táplálkozási szakíró a várandós és szoptatós édesanyáknak napi 2000 NE kiegészítést ajánl.

Újszülötteknek napi minimum 500 NE adható, míg kisgyermekeknek napi 1000 NE-t szedhetnek.

Kiknek nem szabad D vitamint szedni?

Olyanoknak, akik kálcium felhalmozódásos betegséggel küzdenek (pl.Williams szindróma).

Mi erősíti fel a hatását?

A napozás, de egyes vitaminok, ásványi anyagok  is:
K vitamin, Magnézium.

Kicsit hosszúra sikerült. De remélem hasznos volt számotokra és sikerült rendet rakni D vitamin ügyben!

Fürdőzzetek a napfényben sokat:
Eszter

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply