Additional Post Header AH

Cukor függőség: Szabadulás a cukor fogságából

Cukor Függőség 3

Cukor függőség: Szabadulás a cukor fogságából

0

cukor függőség

  • Már 1 napos korunktól cukorfogyasztók vagyunk?
  • Hogyan alakul ki akaratunk ellenére a cukor függőség?
  • Miért vígasztal a cukor?
  • Milyen szerveink betegedhetnek meg a cukortól?
  • Mi is a cukor, és mi a szénhidrát?
  • A gyümölcsben és a mézben is „ártalmas” cukor van?

Sokan szeretnének megszabadulni az állandó cukor, ill. a szénhidrát éhségüktől.

A cukor a szervezet számára üres kalória. Mondhatnám, hogy szinte kedvtelésből fogyasztjuk. Semmi szükségünk rá. Főleg nincs a finomított szénhidrátokra.

(A finomított szénhidrátok:
A finomított szénhidrátok akadálytalanul bekerülnek a véráramba, rögtön felszívódnak, ezáltal gyorsan megemelik a vércukorszintet és gyorsan jutnak be a sejtekbe. Ezek a leghizlalóbbak, mert a sejteknek kevés idő áll rendelkezésre a felhasználásukra, és ami nem használódott fel, a májraktárba kerül, vagy zsírrá alakul.
Ide sorolható a kristálycukor és származékai, az édességek és a konzervgyümölcsök, kompótok, a hozzáadott cukor miatt. )

Már 1 napos korunktól cukorfogyasztók vagyunk

A probléma az, hogy életünk folyamán rászoktattak minket a cukorra, függővé tettek, kialakult a cukor függőség. Hiszen már az újszülötteket is édes vízzel itatják – tudtunk nélkül – sok újszülött osztályon a kórházban, hogy ne sírjanak és nyugodtabbak legyenek. Zárójelben halkan megjegyezném, hogy erről a kismamákat nem tájékoztatják. Cukor van mindenben, még abban is, amiben nem is gondolnánk. A felvágottban, a cigarettában és még sorolhatnám azokat az ételeket és dolgokat amiben cukor van, pedig nem is illik bele. Pl. gyógyszerek, húsféleségek.

Nagy multicégek profitnövelés és a függőség  kialakítása miatt tesznek  mindenbe cukrot.

A közkedvelt Mekiben a húspogácsában és a buciban is cukor van. A salátákban, ill. saláta szószban is ott van a cukor. Így már talán nem is tűnik olyan egészségesnek az a saláta, pedig nagyon is úgy gondoljuk. A „kedvencem” a vendéglős uborkasali, ami olyan édes, hogy inkább desszertnek lenne jó, nem pedig savanyúságnak.

Fokozatosan szoktatták rá az emberiséget a cukorra az évszázadok folyamán. Ha megnézhetnénk egy 16. századi piskóta receptet, akkor azt láthatnánk, hogy nem is tettek bele cukrot. De nem ám! Helyette pici mézet vagy kevés gyümölcsöt használtak. Aztán amikor már nem a gazdagok kiváltsága volt a cukor, akkor egyre növekedett a mennyiség. Európába kb. 1000 éve került a cukor, és csak kis mennyiségben különleges fűszerként használták a gazdagok.

A mostani piskóta receptekben ugyanannyi dkg cukrot kell keverni, mint amennyi a liszt mennyisége. Ezek tények.

Hogyan alakul ki akaratunk ellenére a cukor függőség? Miért is vígasztal a cukor?

cukor függőség

És az is tény, hogy a cukros dolgokat szüleink, nagyszüleink és talán mi magunk is – a hagyományokhoz híven – jutalmazásra használjuk.

„Ha jó leszel, kapsz egy csokit.” Vagy: ha eljössz a Nagymamihoz, süt neked finom süteményt.” Vagy: „veszek neked fagyit, ha rendesen viselkedsz.” Vagy: „ha nem sírsz, adok neked egy cukorkát”. 

A legjobb indulattal és nagy-nagy szeretettel cukor függővé tettek minket. Aztán felnőttként természetesen mi is édességgel jutalmazzuk magunkat. Vagy éppen bánatunkban bekapunk egy nagy tábla csokit, cukorkát vagy gyümölcsöt vagy péksütit. Mindegy, csak érezhessük azt az émelyítő, nyugtató édes ízt. Aztán persze jön a lelkiismeret furdalás és az önmarcangolás, no meg a plusz kilók.

De sajnos a folyamat akkor már beindult. Ez a folyamat a cukorfüggőségig vezet, és csak egy kiadós betegség vethet neki véget.

Milyen szerveink betegedhetnek meg a cukortól?

A sok cukorral ill. szénhidráttal megterheljük a májunkat, a hasnyálmirigyünket és nagyon komoly problémákat okoznak a többi szervünkben is. Sokkal – sokkal több cukrot fogyasztunk, mint amennyire szükségünk van. Így a cukor feldolgozásában érintett szerveinket jól túlterheljük. A bélrendszerben a nem kívánt erjedési folyamatok gyulladásos folyamatokat indíthatnak be, sok gondot okozva. Aztán elszaporodhatnak a gombák és egyéb élősködők, akik imádják ezt a savas közeget. És eljuthatunk az inzulinrezisztencián át a cukorbetegségig.

Mi is a cukor és mi a szénhidrát?

Most nézzük, mi is számít  cukornak!

A cukor tulajdonképpen szénhidrát. Szacharidok különböző láncolata (monoszacharid, diszacharid és poliszacharid). Mi is számít annak? Nagyon-nagyon sok mindent magába foglal az almától a kenyérig. A fruktóz – ami főleg a gyümölcsökben található – nagy galibát okoz, mert a cukorbetegeknek is ajánlják. Azonban ez is cukor!

A gyümölcsben és a mézben is „ártalmas” cukor van?

Igen, mindkettőben van cukor.

A szénhidrátban gazdag ételek listája a teljesség igénye nélkül.

És hogy melyek a magas szénhidráttartalmú ételek? Íme, a lista:

  • burgonya
  • rizs
  • tészták
  • alkohol minden formában
  • cékla
  • zabkása
  • cukor (az előző levelemben található a pontos lista)
  • méz
  • lekvár
  • kompót
  • az összes cukorka és csokika amely cukorral, fruktózzal készült.
  • lisztből készült ételek: fehér kenyér és péksütik, főleg az édesek, de a sósak is
  • gyümölcsök: szőlő, narancs, banán, szilva és az összes gyümölcs (főleg az édesek, mert alkohollá alakulnak át, és így cukornak számítanak)
  • aszalt gyümölcsök
  • gyümölcslevek – azok is, amelyek „hozzáadott cukrot nem tartalmaznak”

Mindenki maga döntheti el, hogy milyen szinten nélkülözi a cukrot.

Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy nincs nagy szükségünk rá, főleg a finomított szénhidrátokra! Cukor nélkül is nagyon jól működünk. Sőt, akkor működünk igazán!

Következő levelemben a cukor „fájdalommentes” elhagyásához szeretnék pár hatékony tanáccsal szolgálni.

Aki szeretné tudni, hogy mennyire ártalmas szervezetének a cukor, vagy beindított-e már esetleges elváltozásokat, érdemes elmenni egy vérvételre, ahol a cukorszintjéről, a máj állapotáról kaphat tájékoztatást a vérkép vizsgálat segítségével.

Ennél részletesebb és mélyebb információk kaphatók egy biofeedback állapotfelmérésen.

Itt nem csak a jelenlegi cukorfogyasztással kapcsolatos szervi állapot mérhető fel, hanem az is, hogy mennyire vagyunk a cukorra érzékenyek. Ez egy preventív (megelőző) vizsgálat arra is, hogy megtudhassuk mennyire ártalmas nekünk a cukorfogyasztás. A prevenció és a tudatosság növelése a legjobb megoldás.

A biofeedback vizsgálat teljesen fájdalommentes és mellékhatásként stresszoldó!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply